3 gode måder at optimere din kundes shoppingoplevelse

Et supermarked eller en butik kan nemt blive en uoverskuelig oplevelse for en kunde. Det kan være en rodet butik, for høj musik eller uoverskuelig værdisætning af varer.

  1. Ryd op

Er dine varer placeret hulter til bulter uden kategori eller tanke bag, kan det nemt være en frustrerende oplevelse at være kunde i butikken. Vil du gerne løfte din butiks udseende samtidig med, at du skaber en god oplevelse for handlende kunder, er det en fordel at skabe et varesystem. Er dine varer flot præsenteret og let tingængelige, og komplimenterer de varerne omkring sig, giver det en god shoppingoplevelse for dine kunder.

  1. Klar værdisætning

Er dine varer så fantastiske, at de ikke behøver et prisskilt? Det er sandt i de færreste tilfælde. En butik er et sted, hvor kunden har til formål at købe noget, og er prisen ikke klar, kan det være yderst afskrækkende for en kunde med et budget. Med en meto prismærker manual får du let sat priser på alle dine varer, og kunden vil aldrig være i tvivl, om en varer er værd at købe, eller om den går over deres budget. På kun få minutter får din butik et ensartet udtryk, og kunden får en god shoppingoplevelse.

  1. Høj musik

Som kunde i en butik er shoppingoplevelsen vigtig. Handler man i Netto, er det altså ikke den vildeste rockkoncert, man har tilmeldt sig, men i stedet ro til at overskue dagens ærinder. Afspil derfor kun musik på et fornuftigt lydniveau, og vælg med fordel musik, der giver kunden ro og overskud. Føler de sig godt tilpas i butikken er der større sandsynlighed for, at de bliver længere, og derfor bruger flere penge.

admin